Medieteknikdagarna!

Under onsdagen och torsdagen var årets MTD. Då vi medietekniker ska bli inspirerade av allt där ute som finns att arbeta med. Folk från DICE, IKEA, Framstore, Fido med flera var där och pratade. Vi fick se arbete bakom James Camerons AVATAR, vilket var skapligt coolt, K4 var överfullt :) Sen var det workshop också där ännu fler företag hade utställningar o där man kunde gå o prata om eventuella jobbansökningar eller om man bara var nyfiken på vad de gör. Fräckaste worskshopen var nog det virtuella obduktionsbordet, som har utvecklats just här i Norrköping!

Och varje år så avslutas MTD med det oerhört fina MTD-Sittningen. Första gången jag var på den och det ångrar jag lite nu. Var lite osäker till en början, kommer sitta med föreläsare o va ska man säga till dom liksom =P Men fan vad trevligt det, ja tror Gurra och jag hade som bästa platserna typ. Satte bredvid Carter Emmart (som ligger bakom Haydenplanetariet som jag skrivit om förut här, se videon ovanför) och sen en kvinna från Swiss som också var jättetrevlig. Jättegod mat bjöds det på också, förjävla god faktiskt. Längesen man åt nåt så gott. Sen bjöds det på sånger av alla de slag. Ett fantastiskt framförande av Victor, Marcus och Kristina, vilket jäkla låt. Hoppas ni spelar in den eller nåt, den måste få upplevas igen! Sen bjöd SKÖN på körsång, alltid lika trevligt med =) Kort o gott, en fantastisk avslutning på MTD. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0