random awesomeness!

För det första: Ny hårddisk i min älskade bubbe! Det märks att han mår bra, ser det typ på han. Han liksom log mot mig när jag bootade upp han med den nya :) Gick från 250gb till en 500gb. 250gb räckte inte riktigt till när musikbiblioteket växer hela tiden... och nu när man synkar ner musik från Spotify så tar det med plats. Alltid bra med utrymme. Installationen var typ lika lätt som att byta batteri i tv-fjärren, nästan. Öppna batteriluckan, skruva loss 5 små skruvar, koppla lös SATA-kontakten, i med den nya. T.o.m jag klarade av det.
OBS! Garantin försvinner om du byter hårddisk själv!

Du behöver: Liten stjärnmejsel för skruven ovanför hårddisken och en Torx 06 stjärnmejsel för de fyra andra på hårddisken.
Börja med att göra dig själv "ickestatisk" kläm på ett element typ. Ta sedan ur batteriet först. Skruva sen ur skruven som sitter ovanför hårddisken. Den skruven håller fast ett fäste som håller hårddisken på plats. Skruva sen ur 4 skruver på hårddisken som sitter på kortsidan. Dessa ska skruvas på den nya disken och sen passar i små hål i själva datorn. Den finns skruvhål för just dom. Pilla sen i hårddisken och skruva åt skruven lagom hårt, inge våld! Sätt sen batteriet på plats och stäng luckan, klart =D
För det andra: Shit vilken skillnad att jobba i city jämfört med Hageby! Kommer folk hela tiden. Ute i världens centrum kan det ju dröje 10min en kvart mellan kunderna. I stan är det typ alltid någon eller så kommer alla samtidigt och sen när det dött i 2min.

För det tredje: Har aldrig förstått vitsen med att twittra. skickade ett idag.. men vem fan kommer se det? Alla som jag någonsin haft någon kontakt med finns på Facebook. Verkar ju vara dyngpoppis i US men neee inget för macky!


Nu är jag tömd på tankar

Kommentarer
Postat av: Linnea

Headern blev ju riktigt snygg! :)

2010-06-30 @ 23:57:05
URL: http://laynea.blogg.se/
Postat av: Macky

tack =) de va det jag orkade fixa på designen =P

2010-07-01 @ 00:13:06
URL: http://marol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0