Midsommar

Midsommarafton är över. Tälta skulle vi göra o grejjer! Sist jag tältade var i lumpen, alltså flera år sen, och det är ändå inte riktigt samma sak som att tälta med kompisar. Fast jag hade varken liggunderlag eller sovsäck så jag körde hårdingstyle, bara kudde liksom. Man kan väl sova på backen... jo tjena, det ångrar jag lite nu. Lite öm i sidan än ^^. Men hur som helst, först skulle vi till ett ställe som såg mysigt ut med brygga vid vattnet och en bra gräsplätt att tälta på... Men när vi kom dit så var det inte bara vi som hade tänkt vara där. Flera småbarnsfamiljer var där så det kändes inte riktigt passande. Så vi begav oss ut på upptäcksfärd. Och stället vi hittade var klockrent! Sandstrand, brygga, eldstad, toalett och omklädningsrum och stoor gräsmatta! Blev riktigt mysigt. Vi grillade tätt följt av årets första bad för Macky. Kallt vare! Tog ett tag innan jag kom i, men efter att ha varit i nån minut så blev det rätt skönt ändå. Efter det uppfriskande badet blev det lite ölspel. Blev en hård omgång =P Blev ganska lurig. Efter omgången blev det kubbspel, men vi hade inget kubbspel. Det fick bli ölburkar och det funkade precis lika bra.. typ. Sen var det dags för bad nr 2! Ja badade två ggr på en dag, tveksamt om jag gjort det nån gång i sverige förut ^^ Och midnattsdoppet var riktigt skönt, mkt skönare än det förra, trots att det tog längre tid att komma i. Sen blev det lite chill vid tälten och senare stod vi å försökte få liv i elden igen, till slut tog det sig men då var alla så jävla trötta så vi kröp in i tälten för att sova. Hade smskonversationer medan ja låg o försökte hitta en bra ställning där jag inte fick vare sig i sidan eller i röven... gick sådär.. Sen dog mobilen såklart så ja hann inte skriva klart :(

Sammanfattning: Mycket trevlig midsommar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0