jävla bajs

För ett par veckor sen så hände nåt med min dator. trackpaden slutade fungera. Det gick inte att trycka in den. Det var som att den var nedtryckt hela tiden. Och då kunde jag inte använda mus heller, datorn blev typ oanvändbar. Märkte då att batteriluckan inte satt fast ordentligt... Försökte få fast den igen, men de gick fan inte. Då har själva batteriet svällt och ligger o trycker på plattan underifrån. Så nu har jag fått köra utan batteri i flera veckor, det blir inte särskilt bärbart då. Måste stänga av datorn varje gång jag ska flytta den från vägguttaget. Så kan man inte riktigt ha det. Så jag ringde Apple Kundsupport imorse och frågade hur jag skulle gå tillväga. För den förra datorn jag hade (PowerBook) så fanns det en batterikampanj som sa att alla batterier byttes ut kostnadsfritt. Jag hoppades att det skulle finnas någon liknande nu med... Ne inte direkt... Snubben frågade om jag hade apples förlängda garanti, och den har ja inte.. går flera tusen kronor och det hade jag inte råd med när ja köpte datorn, hade knappt råd med datorn över huvud taget =P. Så enda utvägen är att jag får köpa ett nytt batteri... ja frågade vad ett sånt skulle kosta.. 1395:-... "knappast grabben" sa jag för mig själv och tackade så mycket för hjälpen. Gick genast in och kollade på Apple Store och mycket riktigt, 1395 spänn! Aldrig att ja betalar det för de ^^ men ja måste fan ha ett batteri. Googlade runt lite och hittade samma batteri på en annan sida för 799:-. Fortfarande en svinig utgift men ett bra mkt bättre pris. Jag gjorde en beställning och varan har redan skickats till mig. Vore najs om det kommer redan imorgon.

Gjorde två duggor idag med. Har två släpandes från SoS-kursen. Det kan ha gått vägen om jag får full poäng på de uppgifterna jag gjorde. Håller tummarna. Sen har även Entreprenörskunskapskursen (bajsord) blivit slutförd. Asnajs! Aldrig mer säger jag hehe. Nu blir det att kika igenom ca 70 sidor av Ljudteknik. Tar en chansning och gör tentan som är imorgon. Och efter det så är Kompressionen nästa vecka.... Och efter den kan jag säga att jag kommer vara ledig från skolan i över ett år... Lite läskigt...

Fick även jobbtid på torsdag och fredag, najs! Ska jobba lördag och söndag med, så mkt har jag inte jobbat på en vecka än. Får ta alla tillfällen jag får att jobba. Need money!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hur ka nett batteri svälla. Det låter som ett garantiärende. Säker att du inte kan få ett nytt från APPLE? Ring till dem igen och var lite förbannad. Du kan ju alltid sälja det för 799 :- :)

2010-06-01 @ 17:16:34
Postat av: Anonym

Tips till Ljudtekniken; även om du inte kan uppgiften - skriv av frågan på ett papper och resonera lite om hur det skulle kunna funka och/eller så skriver du upp alla formler som kan ha med problemet att göra. Om man bara försöker på alla uppgifter brukar man få godkänt! :)

2010-06-01 @ 17:39:33
URL: http://simon.auner.se
Postat av: Macky

Det är ett garantiärende, men apple har ju bara ett års garanti.. inget ja kunde göra åt. Hade ja haft Apple Care hade ja fått ett nytt direkt

2010-06-01 @ 19:23:49
URL: http://marol.blogg.se/
Postat av: Linnea

Fan vad trist... :/ hoppas det löser sig nu då.

2010-06-03 @ 15:30:44
URL: http://laynea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0