Saw VI

Igår tittade jag på den senaste (sista?) delen av Saw. Hela sex stycken har gjorts, brukar komma en vid samma tidpunkt som Halloween inträffar så jag var väl kanske lite seg med den här...
Jag är en av dom faktiskt uppskattar Saw-filmerna, tycker dom är riktigt bra! Visst är de ganska brutala till och från men jag gillar att manusförfattarna har knutit ihop storyn så pass bra igenom alla filmerna. Det finns liksom sekvenser från ettan och tvåan som återspeglas i dom senare delarna. Just i sexan så var det en hel del från Saw IV och V och en direkt fortsättning där femman slutade. Fantasin på fällorna har heller inte svalnat för det är minst lika brutalt som vanligt. Måste nog säga att den här var en av de bättre i serien och det beror till stor del på handlingen. Man fick en del svar på hur allt har gått till, och det var kul att se. Kända ansikten återkom ibland och man fick även se Jigsaw's fru Jill Kramer en hel del och det var riktigt najs att få se vad egentligen Jigsaw hade för budskap till sin fru.  Utöver Saw I och II som kanske är de bästa i serien så kommer nog den senaste delen tätt efter och då pga dess sammanknutna story till de andra delarna. Helt klart sevärd om man gillar Sawfilmerna för den är en av de bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0